laUt yang merbahaya..




suka mandi laut? tahu ke anda semua lautan tuh selamat kah untuk direnangi?untuk bermandi-manda dan berpiknik dengan keluarga? haa! xsemua nya selamat.. jom kita tengok yang mana? :)



Shired Island
Pulau Shired / Shired Island adalah salah satu laut yang terkotor kat dunia nih.. kalau anda datang ke sini, anda boleh kena meningtis, hepatitis, sakit kulit dan boleh menyebabkan perut sakit..

Hanakapiai Beach
Laut Hanakapiai nih terdedah dengan ombak dan arus yang kuat.. nampak jer cantik.. tapi merbahaya.. setakat nih dah membunuh sebanyak 82 orang..

Gulf Coast
Pantai nih didiami 20 jenis ular yang berbisa, ular-ular nih boleh membunuh manusia dalam masa 2 jam jer.. so, pelancong xleh berenang dalam air, sebab ular nih kekadang ada dalam air... haiyaa!


Amazon Beach
haa! nih jangan cakaplah.. bermacam-macam jenis binatang pemangsa ada dalam nih, seperti pirana.. memang kena extra careful kalau nak jugak berenang.. klu x~ kena ngap! ngap! hahaha~ time kemarau paling tidak digalakkan berenang, sebab menatang nih lebih lapar time tuh.. 

Bolinas Beach
well~ untuk lautan nih plak, terkenal untuk sukan surfing.. so sesape yang minat surfing, time tgh buat tuh, jangna pakai barang yang bling-bling, jangan surfing time malam, dan jangan masuk kedalam air kalau luka... sebab ada jerung... =O

well~ tuhlah antara lautan yang merbahaya.. selamat semuanya luar Malaysia.. kenapa ak post pasai laut nih? nih sebab aku baru jer balik dari PD :P


0 comments:

Post a Comment

contact

Phone: 0199338226
Email : cikgufhahmie@gmail.com
i will post them for you..

Total Pageviews

Powered by Blogger.

Popular Posts

Followers